دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی، حاوی گیاهان خشک شده مفید و موثری است که بدقت انتخاب و با فرمول منحصر بفردی بر پایه طعم، خواص، فلور گیاهی، تحقیقات و فرهنگ بومی هر کشور تهیه می گردند. دمنوش های گیاهی حاوی برگزیده ای از برگهای خشک، گلها، علف ها، مغزها، پوست درختان، دانه ها و یا دیگر گیاهان باشدکه به دمنوش مزه و طعم داده و دارای خواصی هستند که بر پایه سنت و قومیت و تحقیقات انجام شده ، می باشد

بایگانی

تفاوت انواع دمنوش های گیاهی با چای و جوشانده

تفاوت انواع دمنوش های گیاهی با چای

چای نوعی نوشیدنی است که از برگ گیاهی به نام کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود. مانند چای سیاه یا چای سبز اما دمنوش یا چای گیاهی از برگ، گل، پوست درخت (مانند دارچین)، میوه، ریشه و یا دانهٔ گیاهانی بخصوصی به غیر از کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود.

تفاوت دمنوش گیاهی با چای و جوشانده

تفاوت دمنوش با جوشانده

در دمنوش گیاه را کمی کوبیده و در آب جوشیده شده به مدت چند دقیقه در حالی که در ظرف بسته است، روی بخار ملایم قرار می‌دهند و بعد صاف می‌کنند. نوشیدنی حاصل از گل گاو زبان، گل ختمی، به لیمو، سنبل الطیب نوعی دمنوش گیاهی است. 

در مقابل اگر گیاه را مستقیم با آب سرد یا گرم بجوشانند، جوشانده‌ای بدست می‌آید که خاصیت و اثر آن قوی تر از دمنوش است، چرا که حین جوشاندن مواد بیشتری از گیاه خارج می‌شود. بسیاری از گیاهان باید به صورت دم کرده استفاده شود و اگر بر اثر ناآگاهی یا غفلت جوشانده شود، خاصیت آن تغییر می‌کند و گاهی موادی از گیاه آزاد می‌شود که دارای عوارض ناگواری خواهد بود.

 

  • کافه دیور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی