دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی، حاوی گیاهان خشک شده مفید و موثری است که بدقت انتخاب و با فرمول منحصر بفردی بر پایه طعم، خواص، فلور گیاهی، تحقیقات و فرهنگ بومی هر کشور تهیه می گردند. دمنوش های گیاهی حاوی برگزیده ای از برگهای خشک، گلها، علف ها، مغزها، پوست درختان، دانه ها و یا دیگر گیاهان باشدکه به دمنوش مزه و طعم داده و دارای خواصی هستند که بر پایه سنت و قومیت و تحقیقات انجام شده ، می باشد

بایگانی

انواع دمنوش های گیاهی لاغری

استفاده از دمنوش‌های گیاهی یا به گفته ساده‌تر، دم‌کرده گیاهان دارویی از دیرباز در فرهنگ ما ریشه داشته اما این روزها، به لطف تبلیغات گسترده و میل شدید افراد به کاهش وزن، دوباره این دمنوش‌ها بر سر زبان‌ها افتاده و طرفداران زیادی نیز پیدا کرده‌اند. 
بسیاری از شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌‌ها اقدام به تولید بسته‌های متنوعی از انواع دمنوش‌ها کرده‌اند و مجموعه‌ای از گیاهان دارویی مختلف را در بسته‌بندی‌های رنگارنگ و شکیل راهی بازار نموده‌، برای هر یک از آن‌ها بروشوری حاوی توضیحات مختصر درباره آن گیاه و تاثیر آن بر بدن ارائه می‌دهند. 
 

نکته مهم این است که مصرف هر نوع دمنوش‌ لاغری به تنهایی قادر به لاغر‌کردن شما نیست. به طور کلی هیچ ماده غذایی و نوشیدنی معجزه‌گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد و لاغرشدن به اراده و کسب عادت‌های مفید بستگی دارد. بهتر است برنامه غذایی خود را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد برنامه غذایی خود کرده و از چربی‌های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف، باید ورزش منظمی داشته باشید. بعد از این اقدامات، این نوشیدنی‌ها را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به لاغری باشند.
در ادامه مطلب شما با چند نمونه از انواع دمنوش لاغری آشنا خواهید شد که استفاده از آن‌ها در کنار سایر عادات مفید روزانه می‌تواند باعث کاهش وزن و لاغری شما بشود. 
 

  • دمنوش چای سبز  کرفس

احتمالا تا به حال درباره خواص چای سبز و تاثیر آن بر لاغری شنیده‌اید. درباره کرفس و استفاده از آن در رژیم‌های چربی‌سوز نیز همین‌طور. حالا ما قصد داریم این دو ماده معجزه‌آسا را با هم ترکیب کرده و یک معجون لاغرکننده سالم و متفاوت تهیه کنیم.

  1. برای تهیه دمنوش چای سبز و کرفس ابتدا باید داخل یک لیوان مقداری آب جوش بریزید و آن را کنار بگذارید تا دمای آن کاهش یابد. 
  2. حالا 2 قاشق چای سبز را با نصق قاشق پودر کرفس خشک‌شده داخل لیوان بریزید.
  3. 5 دقیقه صبر کنید و بعد این دمنوش را میل کنید. 
  4. استفاده از مقداری زیره‌سبز یا زعفران نیز می‌تواند طعم این دمنوش را مطبوع‌تر نماید. 

 

 
نکته:
استفاده از دمنوش کرفس و چای سبز برای همه توصیه نمی‌شود زیرا چای سبز فشار و قند خون را کاهش می‌دهد و مخصوصا برای افرادی که سابقه بیماری افسردگی یا صرع دارند مضر است.

  • دمنوش چای ترش

چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می‌شود. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید است و به دفع چربی‌ها و بازسازی بافت‌های بدن و تقویت عضلات کمک می‌کند.
 
 
طرز تهیه چای ترش لاغری:
  1. برای تهیه دمنوش لاغری چای ترش باید ابتدا 200 میلی‌لیتر آب را جوش آورید و سپس 10 گرم گل‌ چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. 
  2. سپس شعله را خاموش کرده و اجازه دهید 10 دقیقه به همان حال بماند.
  3. در نهایت چای را از صافی عبور داده و دو بار در روز از آن میل کنید. 
  4. این کار را به مدت 10 روز انجام داده، سپس برای 5 روز استراحت کنید.
  5. ‌می‌توانید چای ترش را به صورت سرد و همراه با یخ نیز میل کنید.
انواع دمنوش های لاغری
  • دمنوش دارچین و برگ بو

دارچین از ابتلا به بیماری قند نیز جلوگیری می‌کند. جالب است بدانید حدود 20 درصد از افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند، در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می‌گیرند. این ماده غذایی همچنین سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد. رژیم‌های غذایی پردارچین می‌توانند اثرات منفی خوراکی‌های پرچرب را کاهش دهند.
 
طرز تهیه دمنوش دارچین و برگ بو:
  1. برای تهیه دمنوش دارچین و برگ بو، ابتدا مقداری آب را بجوشانید و سپس 1 تکه چوب دارچین و 2 عدد برگ بو را به آن اضافه کنید.
  2. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بجوشند.
  3.  سپس به مدت 10 دقیقه دم بکشد. 
  4. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا از آن میل کنید. 
  5. استفاده از این دمنونش را تا 10 روز ادامه دهید، سپس 1 هفته استراحت کرده و دوباره دوره را شروع کنید.
دمنوش‌ها تنوع بالایی دارند و می‌توان از ترکیب بسیاری از گیاهان، دمنوش‌های جدیدی درست کرد اما باید به خواص و مضرات هر یک از این مواد و تاثیر آن‌ها پس از ترکیب‌شدن با یکدیگر توجه کرد.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی